WAT DOET KLEUR MET ONS.
Kleur speelt een belangrijke rol in ons leven. Onderzoeken tonen aan dat de kleuren om ons heen grote invloed hebben op gevoelens van welbehagen en geluk. Daarom is het adviseren van particulieren en bedrijven over kleurgebruik een belangrijk onderdeel van ons werk. De ervaring leert dat het juiste gebruik van kleur, of het nu om kleding of een interieur gaat, een wezenlijke bijdrage levert aan het persoonlijke en zakelijke succes van onze klanten.
De impact die kleur heeft op stemming, gedrag en prestatie wordt vaak over het hoofd gezien. Kleur stuurt het oog, leidt tot emoties en creëert optische illusies. Kleur zegt veel over wie we zijn en wat ons beweegt. Daarom is kleurgebruik een bijzonder effectief communicatiemiddel. Het draagt niet alleen bij aan sfeer, maar helpt bij het onderbouwen en ondersteunen van onze identiteit en van onze intenties.

KLEUR EN KLEDING
KLEUR EN KLEDING
Wat geldt voor producten, geldt ook voor personen: de verpakking zegt iets over de inhoud. Zo is er een belangrijke relatie tussen de kleurstelling van kleding en de gelegenheid waarin men deze draagt.
Wie zelfvertrouwen en leiderschap wil uitstralen moet contrast creëren, bijvoorbeeld door een donker vest te combineren met een wit hemd. Zachte tinten stralen elegantie en rust uit. Blauwe (beroeps)kleding oogt betrouwbaar, met lichtblauw als frisse variant. Rood daarentegen staat voor passie, maar ook voor liefde en romantiek. In rode kleding word je gezien. Wil je opvallen tijdens een netwerkborrel, draag dan iets roods!
Met het juiste kleurgebruik kun je je onderscheiden, maar je kunt er ook de plank mee misslaan.
Om daar achter te komen, moet je bij de kern beginnen en kiezen voor een integrale aanpak:
Wie ben je? Wat wil je uitstralen? Wat wil je bereiken?

KLEUR EN INTERIEUR
KLEUR IN INTERIEUR
Wat geldt voor kleurgebruik bij kleding, geldt ook voor kleur in een interieur: het volstaat niet te kijken naar een enkel deelaspect. Om echt effect te hebben, moeten de onderlinge delen in hun totale samenhang worden bekeken. Het gaat om het gehele gebouw, om de lichtinval, de omgeving, de mensen die er werken en om de aard en het karakter van het bedrijf.
Kleuren beïnvloeden ons energieniveau, ons zelfvertrouwen en ons humeur. En daarmee ook ons succes. Wij kijken naar de omgeving, luisteren naar de mensen en creëren vervolgens een interieur dat even aangenaam als stimulerend wordt ervaren.
HET EFFECT VAN KLEUR IN INTERIEUR
Waarom zijn mensen meer ontspannen in groene kamers, presteren gewichtheffers het best in blauwe gymzalen, en eten we meer in een rode omgeving?
Filosoof Alain de Botton verwoordt het effect van kleur in een interieur als volgt:
‘Door een lelijke kamer kunnen onze vage vermoedens dat het leven onvolmaakt is heel concreet worden, terwijl een zonovergoten vertrek met honingkleurige kalkstenen tegels juist de meest hoopvolle facetten van ons leven kan versterken.’ (De architectuur van het geluk - 2006).
Daar sluiten wij ons graag bij aan.

NEW STYLE FOR YOU
WIL JE WETEN WAT KLEUR VOOR JOU OF JOUW ORGANISATIE KAN BETEKENEN?
Wij adviseren je:
-
Hoe je kleuren kunt gebruiken om jouw uitstraling te versterken: persoonlijk, in het interieur en je huisstijl.
-
Hoe je kleur kunt gebruiken om meer zelfvertrouwen en succes uit te stralen.
-
Te profiteren van je persoonlijke color card.
-
Hoe je verkeerde kleuraankopen - in kleding en interieur - kunt vermijden.
-
Te ontdekken wat kleur zegt over jou of jouw bedrijf.
-
Kleuren te kiezen die bij jouw merk passen.